تابلو چلنیوم

 

ما حروف سه بعدی را با استفاده از ترکیب پلکسی گلاس و مواد آلومینیومی ایجاد می کنیم. ماده اولیه برای علامت آلیاژ آلومینیوم است که به نام چلنیوم شناخته می شود. صنعتگران ماهر ما از طیف گسترده ای از فونت ها، رنگ ها و اندازه ها برای تولید این حروف خیره کننده استفاده می کنند که مطمئناً پیام شما را برجسته می کند!

معرفی اجزای تابلو چلنیوم ( چنلیوم )

عمق استاندارد هر لبه در پانل چلنیوم معمولاً 7، 9 و 11 سانتی متر است. یکی از مزایای استفاده از لبه های چلنیوم با نوارهای اسفنجی این است که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگیری می کند و در نتیجه از آنها در برابر آسیب های ناشی از رطوبت محافظت می کند. ورق های پلکسی گلاس معمولاً برای نمایش سطح روی حروف استفاده می شوند در حالی که لامپ های SMD در این لبه های برجسته برای ارائه نور روشن تر و طول عمر بیشتر در مقایسه با انواع مشابه لامپ ها استفاده می شوند. ورق PVC به عنوان یک ساختار پشتیبان زیرین عمل می کند که در آن SMD ها می توانند به طور ایمن بر روی سطح آن نصب شوند. یک ترانسفورماتور یا واحد منبع تغذیه، برق شهری را به یک خروجی ولتاژ پایین (12 ولت) تبدیل می کند که برای برق رسانی به تمام اجزای دخیل در ایجاد علائم نورانی با کیفیت بالا که از طریق این فناوری نوآورانه امکان پذیر شده است، لازم است!

 

همچنین بخوانید: تابلو چلنیوم لبه رینگی

 

ساخت تابلو چلنیوم

 

1- با استفاده از نرمافزار CorelDRAW یا AutoCAD، متن و شکل خود را بطور حرفهای طرح کنید و سپس روی جنس پلکسی گلاس لیزر می شود.

2- سپس خروجی DXF کارت مورد نظر را گرفته و از کاتر لیزری (فلز – غیر فلز) و مواد مختلف (آهن، استیل، پلکسی و …) استفاده می کنیم. – نکته: در مورد پلکسی باید گفت که انواع زیادی در بازار وجود دارد، بهترین نوع پلکسی تایوان است، بهتر است از نوع ایرانی یا چینی آن که خوب نیست استفاده نکنید، زیرا در گذره زمان، با وجود وجود سلنیوم در خارج از محیط و زیر نور خورشید باعث می شود پلکسی رنگ خود را از دست بدهد.

3- هنگامی که فرآیند برش لیزری کامل شد، نوبت به اتصال لبه چلنیوم می رسد. برخی از سازندگان تابلوها از ماشین چلنیوم برای این کار استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه ها مخصوص حروف لاتین توسط کشورهای اروپایی طراحی شده اند و ممکن است هنگام ایجاد حروف فارسی خطا داشته باشند. بنابراین بهتر است در ساخت تابلوهای چلنیوم به زبان فارسی از استفاده از این گونه ماشین ها خودداری کنید. تابلوسازانی که از ماشین چلنیوم استفاده می‌کنند، به دلیل محدودیت‌هایی که در قابلیت‌های دستگاه وجود دارد، باید برای قسمت‌های خاصی از حروف خود به روش‌های دستی متوسل شوند.

4- هنگامی که حروف ساخته شدند، نوبت به بریدن پشتی PVC آنها می رسد. ابتدا حروف ساخته شده از چلیوم را روی PVC قرار دهید و سپس قبل از استفاده از تیغه برش برای جدا کردن مواد اضافی، اطراف آنها را علامت بزنید.

5- برای نصب این حروف چلیومی چشمگیر روی تابلوی خود، با پیچاندن یک ورق پی وی سی روی پس زمینه آن شروع کنید. سپس سیم های لامپ SMD را قبل از نصب هر حرف در قسمت مربوطه از PVC، پشت تخته وصل کنید. در نهایت، تمام سیم‌کشی‌های جلو را به هم وصل کنید و آن را با منبع تغذیه مناسبی که در پشت تابلوی خود قرار دارد وصل کنید تا روشنایی مطلوب داشته باشید!

برای نصب این علائم حروف سه بعدی چشمگیر بر روی تخته یا دیوار خود، با پیچاندن ورق PVC به عنوان پایه آن شروع کنید. سپس سیم‌های لامپ SMD را پشت آن وصل کنید و هر حرف Chelium را روی همین سطح نصب کنید. در نهایت تمام سیم‌کشی‌های جلو را به هم وصل کنید و به یک منبع الکتریکی که در پشت تابلویتان قرار دارد وصل کنید تا بیشترین اثر را داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس مستقیم